Domov / Zábava / Recenzia počítačovej hry Blitzkrieg 3, real-time stratégie z II. svetovej

Recenzia počítačovej hry Blitzkrieg 3, real-time stratégie z II. svetovej

Blitzkrieg je vo svete počítačových hier pomerne dobre známy. Prvý aj druhý diel si získal priaznivcov v radoch RTS (real-time strategy) nadšencov. Vojenské boje sme si v hernej sérii mohli vychutnávať v celkom úspešnej a podarenej verzii RTS, kým na poli vojnových hier hralo stále hlavnú rolu First person riešenie hier. Trvalo viac ako desať rokov, než sme sa dočkali pokračovania. Pri pokračovaniach to býva buď dosť zlé, alebo naopak podarené. Čo sa stalo v prípade novinky Blitzkrieg 3?

Blitzkrieg 3

Blitzkrieg 3 je… žiaden strach, žiadna pohroma sa nekoná

Blitzkrieg 3 je tak povediac verný tomu, čo nastavili už predošlé diely. Stále je to to správne RTS, ktoré si chcete zahrať, ak si chcete skrátiť deň, zároveň prináša zábavu a možno trochu spoznávania. Blitzkrieg 3 totiž prišiel s reálnymi udalosťami z II. svetovej vojny, ktoré sa udiali, možno trochu inak, ale stále s faktami a približný priebehom niektorých kľúčových momentov. Vy ako hráč si síce môžete v kampani zmeniť niektorú výbavu a aj nasadenie jednotiek je tu iné, ako v skutočnosti, opierate sa ale na určité ciele, ktoré majú súvis s tými historickými.

Blitzkrieg 3

Kampaň má čo ponúknuť

Kampaň hry pozostáva z troch rozličných kanálov. Presnejšie, máte možnosť hrať za tri kampane. Jednu za spojencov, jednu za vojská Osi (Tretia ríša) a jednu za vojská Sovietskeho zväzu. Každá je jedinečná tými vlastnosťami, aké sú nám už z mnohých hier známe. Technikou, uniformami, no čo poteší, aj hlasmi. Dabing v hre je totiž daný podľa toho, koho ovládate. Neriešte teda detail, že všetci hovoria po anglicky, ako je v hrách zvykom. Nie, tu je to dabingovo vyriešené tak, aby ste si aj pripadali ako členom armády danej krajiny. Výborné. Kampane Blitzkrieg 3 sú pri tom pre každú krajinu pomerne bohaté, veď po spustení máte jednu misiu za druhou. Po tej prvej sa vám otvára mapa, na ktorej si môžete vyberať jednotlivé miesta, kam sa chcete vybrať teraz.

Blitzkrieg 3

Na mapu sa dá síce kliknúť, ale potrebujete si vybrať aj jednotky, ktoré chcete so sebou na danú misiu vziať. Vždy máte obmedzený počet toho, čo sa dá so sebou vziať a aj hra vám dá len časť, pričom počas hry dostanete aj zálohy. Body záloh získavate za splnenie misií a tieto body sa dajú vyčerpať práve nákupom záloh. Paráda je, že mimo záložné jednotky sa za tieto body dá nakupovať napríklad mohutná delostrelecká podpora, letecká podpora, bombardovanie, či parašutistický výsadok.

Blitzkrieg 3

Rozhranie hry a hrateľného sveta

V samotnej hre, ak si chcete zahrať aj niečo iné ako kampaň,  na mape nájdete aj miesta ako sú misie multiplayer, prípadne misie proti umelej inteligencii, ktorú vývojári nazvali Boris. Základom sú však hlavne misie v rámci kampane, ktoré si môžete ozvláštniť rôznymi menšími hrami v bitkách 1 na 1, kde je princípom hry obsadiť čo najviac základní na mape a vyhrať tak nad protivníkom. Tieto menšie hry síce so score nezapadajú do celkového hodnotenia, ale prinášajú ti odmeny a odmien, tých bude dosť. Je sa na čo tešiť. Každý úspech v misii môže znamenať nejakú odmenu navyše neskôr, jednotky, ich počet, alebo úplné novinky v oblasti techniky. Pri vyhodnotení pritom vylepšujete aj scóre svojho veliteľa – teda v podstate seba.

Grafika, zvuk a iné vlastnosti hry

Hudba nie je násilná a nepôsobí rušivo, celé rozhranie hry je prehľadné a jasné. Možno na začiatku nemusí byť pred spustením misie z mapy celkom jasné, ako sa táto misia spustí. No len čo objavíte fakt, že si musíte vybrať vlastné jednotky, už v podstate nejde o žiadne veľké prekvapenia a zádrhely. Všetky misie sa dajú zvládnuť a dopomáha k tomu aj celkový dojem z hry. Parádne sú výbuchy, delostrelectvo, svojim spôsobom je zaujímavo riešený priechod tankov. Čokoľvek im stojí v ceste, nestoja aj oni, ale idú ďalej. Stavba je poškodená, zničená, alebo vyletí do vzduchu. Veď niečo také nemôže tank zastaviť. Hlavne ak je to poriadny kolos, proti ktorému ani stĺp c elektrickým vedením nemá šancu. A keď sa ten stĺp náhle rozletí a káble švihajú po oblohe, to sú detaily, aké bežne v hrách nevidieť.

Blitzkrieg 3

Grafika Blitzkrieg 3 je slušná. Nie, žiadne extrémne detaily nečakajte, ak už ste si zvykli na megavýkonnom počítači získavať z hier maximum. Toto je RTS, o dojem blízkej reality sa stará aspoň ako taký pohľad z hora. Menej náročnému hráčovi to pripadá krásne, graficky dokonalé na tento typ hry. Takže je už len vecou vkusu, ako veľmi hodnotíte grafiku kladne, alebo záporne. Efekty potešia, rýchlosť pohyb a vierohodnosť rôznych správaní a pohybov jednotiek taktiež. Streľba a jej účinky sú riešené tak trochu náhodne, podobne ako je to na reálnom bojisku. Aj tam občas strela nezasiahne cieľ. Vo všeobecnosti je ale engine hry celkom slušný. Prinesie to, čo očakávate, zábavnú hru, chytľavé chute pokračovať ďalej a ďalej.

Plusy Blitzkrieg 3

• Nenáročná hrateľnosť a dobrá prehľadnosť
  • Bohaté kampane pre tri strany vojny
  • Dabing podľa kampane
  • Kompletná česká lokalizácia v textoch a herných titulkoch
  • Pekná grafika aj efekty
  • Nie veľká náročnosť a rýchly loading, s preskakovateľnými pasážami a videami.
  • Chytľavá hra, ktorá sa naozaj dá hrať v kuse za sebou a nestáva sa priveľmi nudná na toľko, že ju už nezapnete

Mínusy:

• Ak nemáte internetové pripojenie, v skutočnosti ani nezapnete hru, čo je dosť obmedzujúce, keďže možno ani nemáte v pláne hrať multiplayer, ale chcete si užiť len single player misiu. Žiaľ, toto pokladám za veľké mínus. Aj keď som asi posledný, čo hráva na počítači bez permanentného pripojenia… povedzme na chate, či v práci… (možné riešenie, počiatočné online prihlásenie vyriešiť cez HOTSPOT na mobile)
  • Skúsme dať prehľadnejšie vyberanie jednotiek – nech hráč vie, prečo nepokračuje v ďalšej misii. Možno by stačila ceduľka s nápisom „klikni na jednotky, ktoré si chceš vziať so sebou“ a hra potom nemá chybu.
  • Nič zásadné v hre ako mínus nenájdete. Možno jedine ak miestami málo náročné misie, v ktorých si nenastavíte obtiažnosť, lebo je skrátka na jednej úrovni.

O českú lokalizáciu sa postaral distribútor hry na území ČR a SR – Comgad.cz

About admin